Model zamieszczony w niniejszym zeszycie przedstawia Messerschmitta Me
262B-1a/U1 WNr 110635 „czerwona 10″, na którym latał dowódca 10./NJG 11
Oblt. Kurt Welter. Burg, kwiecień 1945 r.
Samolot został zbudowany w październiku 1944 r. w Leipheim jako Me
262A-2a. W lutym 1945 r. został przebudowany w zakładach Lufthansy w
Staaken na 2-miejscowy myśliwiec nocny i 30 marca 1945 r. dostarczony do
10./NJG 11. Na nim Kurt Welter odniósł swoje 2 ostatnie zwycięstwa (DH
Mosquito).
Przekazany Amerykanom (jako USA 4) nie dotarł do USA – został
prawdopodobnie zezłomowany w Anglii w Jednostce Serwisowej nr 6 w Brize
Norton w 1947 r.

 

 

 

Model zamieszczony w niniejszym zeszycie przedstawia Focke-Wulfa Fw
190D-9 W.Nr. 600424, „czerwona 1″, na którym latał por. Heinz
Sachsenberg. Munchen-Riem, kwiecień 1945 r.
Góra i boki samolotu w kamuflażu złożonym z jasnoszaroniebieskiej RLM
76, jasnozielonej RLM 82, ciemnozielonej RLM 83, spód czerwony z białymi
pasami. Osłona silnika została pomalowana jeszcze przed zamontowaniem,
dlatego pokrywający ją RLM 83 ostro odcina się od pozostałej części
kadłuba. Podobnie postąpiono z oprofilowaniami skrzydło-kadłub (całe w
RLM 82). Plamy kamuflażu z przodu osłony silnika i na końcówce prawego
skrzydła „przycięte” na ostro (być może po naprawie tych części
samolotu), zaś spod czarnej farby na kołpaku śmigła prześwituje biała
spirala. Na lewej burcie pod osłoną kabiny pilota napis „Verkaaft’s mei
Gwand ’I foahr in himmel!”, co znaczy „Sprzedaję swoje ubranie. Idę do
nieba!”.

 

 

Model zamieszczony w niniejszym zeszycie przedstawia MiGa-29 (9-12),
biała “45”, nr fab. 2960516505, ze 120 GIAP (Gwardyjskiego Pułku
Lotnictwa Myśliwskiego) Sił Powietrznych Rosji. Baza lotnicza Domna
(niedaleko granicy rosyjsko-chińskiej), lato 1998 r.
Samolot zbudowano w 1985 r., a do 120 GIAP trafił około 1995 r. Posiadał
kamuflaż złożony z barw jasnoszaroniebieskiej (FS 26373) oraz zielonej
(FS 24277). Później nos maszyny ozdobiono „paszczą rekina” i „oczami”, a
stateczniki pionowe – wizerunkami 2-głowego orła (herb Rosji). Za kabiną
pilota pojawiły się 2 emblematy: po prawej stronie – wizerunek
szybującego orła; po lewej – rysunek MiGa-29 ubranego w uszankę
czerwonoarmisty, trzymającego w szponach sierp i młot i goniącego F-15.
Ich autorem i wykonawcą był technik 3 eskadry kapitan Walery Maksimienko.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Napisz do nas

Nie ma mnie w tej chwili na stronie ale jak masz pytania to napisz odpowiem tak szybko jak się da.

Wysyłanie

©2018 ModelWorld - najlepsza strona modelarska ponieważ łączy nas pasja do modeli.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account

%d bloggers like this: